اعتیاد به اینترنت و موبایل را جدی بگیرید!

 

اکثر ما امروزه دچار اعتیاد به اینترنت ، گوشی همراه ، انواع مختلف  تکنولوژی و اطلاعات شده ایم ، اگر می خواهید تا شادتر باشید باید سعی کنید اعتدال را رعایت کنید ،مراحل زیر را برای ترک اعتیاد به اینترنت و زندگی غنی تردنبال کنید.

ما واقعا از تکنولوژی سپاسگزاریم ، تکنولوژی زندگی ما را متحول کرده جهانی نو برای ما ساخته است ، می توانیم کارهای شگفت انگیزی انجام دهیم که تا چندی پیش شبیه رویا بودند ، اینترنت همیشه همراه ماست ، هرچیزی که بخواهیم را جستجو می کنیم و یاد می گیریم ، پاسخ پرسش هایمان را به راحتی در چند دقیقه پیدا می کنیم ، زندگی ما راحت تر و منظم تر شده ،حالا هم با وجود اپلیکیشن ها برای همه چیز کارمان راحت تر هم شده است .

می توانیم خرید کنیم ، از لباس و غذا گرفته تا لوازم خانه ، بازی کنیم ، ویدئو تماشا کنیم و از اخبار همه جهان آگاه باشیم ، شبکه های اجتماعی دوستان بیشماری برای ما ساخته اند دوستانی که شاید بیشتر از دوستان واقعی با آنها در ارتباط باشیم. خوب اما همه اینها هزینه ای دارد ،همه ما از چیزی رنج می بریم که به آن اوردوز اطلاعات گفته می شود !!

اما چطور می توانیم اطلاعات اضافی را بدون اینکه مسایل مهم را از دست بدهیم فیلتر کنیم ؟ چطور می توانیم زندگی خود را ازحجم زیاد اپ ها و سایت ها و اطلاعاتی که روزانه به سمت ما می آیند سم زدایی کنیم ؟ و چطور می توانیم روی چیزهایی که برای ما ضروری هستند تمرکز کنیم ؟ در واقع چطور باید تعادل را برقرار کنیم ؟

چندی پیش مطلبی در این مورد خواندم که اخبارا سترس زای جهان باعث می شود تا درمورد زندگی شخصی خود احساس بدی داشته باشید، این در مورد من درست بود چرا که با خواندن این خبرها ، می خواستم کاری انجام دهم ، به دیگران اطلاع رسانی کنم و یا اینکه به فکر تثبیت موقعیت خودم می افتادم می خواستم تبدیل به کسی شوم که به این مسایل توجهی ندارد ،حس می کردم که در اینصورت آدم بی قیدی خواهم بود که به دیگران اهمیتی نمیدهد ، اما متوجه شدم کسانی که این کار را می کنند بی قید نیستند بلکه آنها میدانند چطور اطلاعات را فیلتر کنند و روی چیزهای مهم تر تمرکز کنند ، آنها یاد گرفته اند چطور در زمان حال بهترین کاری که از دستشان بر می آید را انجام دهند نه اینکه بی تفاوت باشند .

من عادت داشتم روزانه بارها فیسبوک و توییترم را چک کنم و صدای خودم را اینطور به گوش همه برسانم ، درباره همه چیز احساس نگرانی می کردم ، درباره گرم شدن هوای کره زمین ، جنگ در نقاط مختلف دنیا ، مسایل سیاسی کشورم و حتی وقایع کشورهای دیگر ، مطالبی درباره خوردن غذاهای ارگانیک ، توصیه های سلامتی و غذای سالم ، مطالب روانشناسی، مطالب علمی ، پیچیدگی های علم فیزیک و حتی نکاتی در مورد زیبایی و مد را به اشتراک می گذاشتم .تنها وقتی یک روز گوشی موبایلم را در خانه جا گذاشتم فهمیدم که چقدر از وقتم را در شبکه ای اجتماعی می گذرانم !

همچنین متوجه شدم اکثر کارهایی که در شبکه های اجتماعی انجام می دهم علی رغم اینکه صادقانه بود ، حس خوبی به من نمی داد و تنها مرا ناراحت می کرد از خودم پرسیدم آیا تنها دیدن لایک دیگران به عکس یا مطلبم مرا خوشحال می کند ؟ آیا من واقعا تغییری ایجاد می کنم ؟ آیا لزومی دارد که من همه آن اخبار را بخوانم و بدانم ؟ آیا لازم است همه آن چیزهایی که مرا ناراحت می کند را به اشتراک بگذارم ؟ پاسخ این بود: نه واقعا !!
وقتی دیدم اکثر عکس هایی که دوستانم از من گرفته اند در حال کار با گوشی و لپ تاپ است فهمیدم که واقعا معتاد به اینترنت هستم و تصمیم گرفتم این را تغییر دهم و بیشتر در زمان حال زندگی کنم!!

خوب حالا برای ترک وسواس فکری ام چه کار کردم؟
1- اول از همه دیگر تا آخر شب پای لپ تاپ و گوشی ننشستم ، وقتی قبل از رفتن به رختخواب با لپ تاپ یا گوشی کار می کنید و یا تلویزیون تماشا میکنید ، در کار ملاتونین اختلال ایجاد می شود ، ملاتونین هورمون خواب است ،و این خوابیدن را سخت می کند و خواب شب را آشفته می کند. خواب برای یک جسم و ذهن سالم ضروری است .مغز شما به شدت تلاش می کند تا اطلاعات را پردازش کند و ممکن است تمام شب نتواند آرام شود
خیلی خوب است اگر قبل از خواب کمی مدیتیشن کنید یا با همسرتان وقت بگذرانید تا بتوانید آرامش بیشتری کسب کنید.

 

اعتیاد به اینترنت, ترک اعتیاد به اینترنت

 

2- گوشیتان را تنها در زمان های خاص و به مدت کوتاهی چک کنید . و حواستان باشد وقتی در حال صحبت با دیگران هستید این کار را نکنید ، مردم این کار را دوست ندارند چون این کار به معنی اینست که حواستان جای دیگریست .

3- وقتی آنلاین هستید هدفمند باشید ،و تنها وبسایت ها و اپ ها و شبکه های اجتماعی را با این هدف مرور کنید و اگر می خواهید خرید اینترنتی کنید بدانید که چه می خواهید ، قبل از اینکه تعداد زیادی خرید بیهوده کرده باشید .

4- آلارمی برای یادآوری زمان مورد نظر ماندن در اینترنت داشته باشید چرا که به راحتی ممکن است زمان را از یاد ببرید

5- گوشی هوشمندتان را در خانه بگذارید وقتی میخواهید با دوستان و خانواده وقت بگذرانید .وقتی گوشی همراهتان نباشد وسوسه چک کردن گوشی در هر 5 دقیقه نیز ا ز بین می رود

6-  اپهای شبکه های اجتماعی را از گوشیتان پاک کنید . اینطوری از شر یادآوری های مکرر آنها برای لایک کردن خلاص می شوید

7- چیزی که بهره وری مرا بیشتر می کند نوشتن لیستی از کارهایی است که باید انجام دهم و انجام تک تک آنهاست .
با لیست کارها کار من پشت کامپیوتر مثمر ثمرتر می شود .اینطوری دیگر از زیر کار در نمی روم و وقت تلف نمی کنم و یک عالمه مطلبی که مورد نیاز نیست را نمی خوانم !!

 


من نیاز دارم تا روی زندگی ام متمرکز شوم و درحال کار روی این موضوع هستم .من نیاز دارم جوری زندگی کنم که بتوانم به آن افتخار کنم ،با تمرکز روی چیزهایی که برایم مهم هستند!
همچنین سعی کردم تا هر روز کار جالبی انجام دهم مثلا پختن غذاهای خوب و انجام کارهایی که دوست دارم د رکنار دوستانم ، کارهایی که قبلا برای آنها اصلا وقت نداشتم .بدون وسواس تکنولوژیکی من زمان بیشتری دارم و شادتر هستم.

 

اعتیاد به اینترنت, ترک اعتیاد به اینترنت

حقیقت اینست که ما نمی توانیم به تنهایی جهان را تغییر دهیم اما می توانیم زندگی خود را تغییر دهیم و بوسیله آن الهام بخش دیگران برای تغییر باشم .ما باید از اطلاعات و تکنولوژی برای پیشرفت استفاده کنیم اما نباید اجازه دهیم که تمام زندگی ما را به خود اختصاص دهد .
ما باید در زمان حال زندگی کنیم ، چرا که این حال است که وقتی گذشت دیگر هرگز باز نمی گردد



تاريخ : یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:, | 14:15 | نویسنده : ░a░y░s░a░n░ ░h░a░j░i░z░a░d░e░h░ |


تاريخ : یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:, | 14:14 | نویسنده : ░a░y░s░a░n░ ░h░a░j░i░z░a░d░e░h░ |

نیازی به آمار گرفتن نیست. کافی است خود شما یک روز به هر دلیلی از دسترسی به تلفن همراهتان محروم شوید.در زندگی امروزه وابستگی انسان یه موبایل تا حدی است که اگر نگوییم شمار زیادی از مردم به آن اعتیاد دارند باید بگوییم بیشتر مردم با حذف آن از زندگی نمی توانند زندگی نرمالی داشته باشند و دچار نارضایتی می شوندو از جمله استفاده های که مردم از موبایلشان می کنند، برای درارتباط بودن با افراد خانواده و دوستان و حتی حل و فصل کردن کارهایشان است.به گزارش هفت صبح در اين زمينه توجه نماييد .

بااین نگاه به گفته دکتر خراط ها، جامعه شناس واستاد دانشگاه در مرحله اول و پیش از هر چیزی موبایل باعث تقویت روابط اجتماعی می شود و ارتباطات را تسریع می بخشد و حتی جایگزین مناسبی برای صله رحم است. آن هم در روزگاری که به دلیل مشغله فراوان، آدم ها کمتر امکان به جای آوردن این سنت را به شکل حضوری دارند.او می گوید: حضور موبایل باعث شده دسترسی های غیر فیزیکی و اطلاع از یکدیگر افزایش یابد و این نقش مهمی در روابط خانوادگی ایفا می کند.
اما همه چیز به همین خوبی و خوشی برگزار نمی شود. شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین چالش هایی که این وسیله ارتباطی به همراه دارد میزان تاثیر گذاری و چگونگی تاثیر گذاری آن بر روابط خانوادگی است. عده ای بر این باورند که استفاده گسترده ای از تلفن همراه و سرویس های اینترنتی موجب از هم پاشیدگی و گسست خانواده ها می شود(به دلایلی چون به وجود آمدن سوئء تفاهم ها، گسترش روابط برون خانوادگی افراد، غیر فیزیکی شدن روابط..) عده ای نیز بر این تلاشند تا با بررسی درون خانواده ها صحت این طرز تفکر را زیر سوال ببرند.

تاثیرمثبت یا منفی مساله این است
به طور مثال چند سال پیش در یک بررسی موسسه pew مشخص شد زندگی خانوادگی در اثر استفاده از اینترنت و تلفن همراه تضعیف نشده است، اما خانواده ها با استرس و شتاب حاصل از زندگی مدرن که حاصل انبوه تماس های تلفن همراه، emailها، پیامک ها و دیگر اشکال ارتباطات مدرن است دست و پنجه نرم می کنند. 

بری ویلمن استاد جامعه شناسی دانشگاه تورنتو در این مورد می گوید: در نظر سنجی که بدین منظور در آمریکا صورت گرفت ۶۰ درصد پاسخ دهندگان که همگی بالغ بودند گفتند فناوری های مدرن باعث گسست خانواده های آنان نشده، ۲۵ درصد معتقد بودند تلفن همراه و ارتباطات آنلاین اعضای خانواده را به هم نزدیکتر کرده است و۱۱در صد قائل به تاثیر منفی فناوری بر روابط خانوادگی بودند .

به گفته ویلمن خانواده ها از ابتکارات مختلف عرصه فناوری خشنود هستند، زیرا با استفاده از این فناوری در طول روز به سادگی به یکدیگر دسترسی داشته و می تواننداز اقدامات یکدیگر مطلع شوند. به عبارت دیگر فناوری های جدید باعث شده عدم حضور فیزیکی اعضای خانواده در کنار هم منجر به قطع روابط عاطفی و احساسی آنان نشود. این همان حرف دکتر خراط ها است که در ادامه هم می گوید: به طور کلی این وسیله می تواند تماما در جهت استحکام بخشی روابط خانوادگی به کار گرفته شود اما در عین حال روابط جدیدی که ممکن است این وسیله ایجاد کند و یا تماس هایی که یه دلیل سوء تفاهم مشکوک به نظر برسد روابط زن و شوهر رادچار مشکل کند وآن بخش تقویت شده ارتباط دچار اختلال شود.

با این وجود این استاد دانشگاه معتقد است اینگونه اختلالات که ممکن است در فرایند استفاده از تلفن همراه میان خانواده ها ایجاد شود زیاد ربطی به این وسیله ندارد و بیشتر به فرهنگ خانواده ها و میزان اعتمادی ربط داردکه مابین افراد خانواده حاکم است. در ادامه نیز می گوید: در نهایت معتقدم تکنو لوژی با پیشرفتش می تواند این مشکلات را رفع کند. به طور مثال mms می تواند اعتماد را باز گرداند و حتی کنترل خانواده ها روی فرزندانشان را بهتر کند چرا که این خدمات جدید امکان این را می دهد که شما تصویر محیط پیرامون خود را ارسال کنید.
با سوء تفاهم به جایی نمی رسیم
در انتهای این بخش از مو ضوع که تاثیر موبایل بر روابط زن و شوهر ها است، دکتر خراط ها می گوید: روابط زن وشوهر ها و مشکلات و سوء تفا هم هایی که میان آنها به وجود می آید یا حتی از آن سو میزان رضایت مندی آنها از رابطه شان تابع داشتن یا نداشتن نیست بلکه تابع پارامتر های مختلفی ا زشرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی گرفته تا رضایت مندی آنها از روابط زن و شوهری است.

اینگونه نیست که موبایل به تنهایی بتواند یک نقش مخرب یا سازنده صددرصدی در این رابطه به وجود بیاوردبلکه یک رابطه براساس تابع هایی که برخی از آنها را گفتم یا بر پایه اعتماد و رضایتمندی شکل گرفته یا نه و آن وقت در همین جهت وسیله ای مانند موبایل می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر این پایه خانوادگی داشته باشد.

نوجوانان خانواده و موبایل
اما بحث آسیب شناسی حضور موبایل در خانواده این روزها دامنه اش به جوانان و نوجوانان و حتی کودکان خانواده نیز کشیده شده است. در حالی که در این باره هم عده ای معتقدند در اختیارقراردادن موبایل برای فرزندان خانواده نوعی کنترل آنها محسوب می شود و امنیتی را برای والدین به همراه دارد، عده ای نیر بر این باورند که عدم کنترل کافی روی ارتباطاتی که فرزندان با این وسیله می توانند برقرار کنند و حتی در برخی موارد اعتیاد آنها یه این وسیله تاثیرات مخربی بر آنها می گذارد.

دکتر خراط ها هم معتقد است در بسیاری از جوامع نه تنها ورود کودکان و نوجوانان با موبایل به امکانی مانند مدرسه ممنوع است بلکه حتی در دانشگاه نیز گاه ورود دانشجویان به خصوص دختر را با تلفن همراه ممنوع اعلام کرده اند چرا که معتقدند زوابط کنترل نشده آنها را قربانیان رخدادهایی می کند اما او نیز منکر این حسن این وسیله ارتباطی نمی شود که میزانی از اطلاع همیشگی خانواده از فرزندشان را این وسیله مهیا کرده و گاه تنها دلیل خانواده ها برای عدم در اختیار قرار دادن این وسیله برای فرزندانشان، هزینه های بالای آن است.

در نهایت او معتقد است: توصیه من محروم کردن گروه های سنی از این وسیله ارتباطی نیست بلکه بالا بردن میزان آموزش های تربیتی در خانواده ها ومدارس برای شناساندن مخاطرات وتهدیدهای آن است . از طرف دیگر می توان خدماتی روی موبایل فرزندان نصب کردکه کل مکالمات را کنترل کند.

در پایان وبه عنوان جمع بندی وضوع آسیب شناسی تاثیر موبایل در روابط خانوادگی ، دکتر خراط ها می گوید: به گمانم در حال حاضر در جاهایی که حضور این وسیله ارتباطی قدمت دارد فرهنگ استفاده از آن نیز جا افتاده است و به طور مثال شما دیگر مانند روزهای و سال های اول شاهد مزاحمت ها نیستید. الان با سیستم نظارتی و قضایی و افزایش فرهنگ استفاده از آن با آسیب کمی رو به رو هستید و به همین میزان آگاهی کافی نسبی نیز میان خانواده ها به وجود آمده است اما در میان طبقات فرهنگی پایین و جاهایی که موبایل چندی است به طور جدی وارد شده نیاز به فرهنگ سازی احساس می شود.
در نهایت شاید به توان گفت مهمترین بخش از گفته های دکتر خراط ها را به عنوان یک جامعه شناس در بحثی چون آسیب شناسی حضور موبایل در روابط خانوادگی آن بخش از گفته های وی دانست که تاکید می کند: یک وسیله ارتباطی چون موبایل به تنهایی نمی تواند اثری سازنده یا مخرب در روابط خانوادگی داشته باش بلکه می تواند اعتماد یا عدم اعتمادی که براساس پارامترهای متعدد میان افراد خانواده شکل گرفته را تقویت یا تضعیف کند.



تاريخ : یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:, | 14:13 | نویسنده : ░a░y░s░a░n░ ░h░a░j░i░z░a░d░e░h░ |

 

این روزها همه تلفن‌ همراه دارند، از بچه‌ها گرفته تا سالخورده‌ها. داشتن تلفن‌همراه خیلی کارها را راحت کرده است چون می‌توانیم هر زمان که خواستیم به هر کسی که دوست داشتیم تلفن کنیم و با این روش همه همیشه در دسترس هستند. اما برای بعضی افراد، موبایل به یک دوست تبدیل شده است. آنها وقت زیادی را برای بازی کردن، عوض کردن تنظیمات، پیدا کردن و دانلود کردن برنامه و آهنگ، صرف می‌کنند.

این مسئله باعث می‌شود که وقتی فراموش می‌کنند موبایل خود را همراهشان جایی ببرند یا در جایی باشند که گوشی‌همراهشان آنتن ندهد، عصبی شده و احساس آرامش همیشگی را ندارند.
“این یعنی آنها به موبایلشان معتاد شده‌اند.” یکی از راه‌های غلبه بر این اعتیاد این است که مدت زمانی از روز گوشی خود را خاموش کنید. به مرور این مدت زمان را باید طولانی‌تر کنید. راه دیگر حتی می‌تواند از این هم اغراق‌آمیزتر باشد. می‌توانید همیشه موبایلتان را در دسترس قرار دهید، با آن حرف بزنید و پیامک بزنید اما بعد از گذشت چند روز، از آن خسته می‌شوید.

یکی دیگر از اعتیادهایی که تلفن‌های همراه به دنبال دارند، اس‌ام‌اس زدن است. آمار نشان می‌دهد که فرستادن تعداد پیامک‌های کوتاه به سرعت بیشتر می‌شود. جوانان و نوجوانان مشتریان اصلی پیامک هستند. اصلاً بد نیست که بتوانید برای رساندن یک پیام یا اطلاعات کوتاه به کسی از پیامک استفاده کنید اما اگر بخواهید هر روز و در هر موقعیتی تعداد زیادی پیامک ارسال کنید، یعنی اعتیاد پیدا کرده‌اید.

“دکترها در مورد اعتیاد به اس‌ام‌اس صحبت می‌کنند که غلبه بر آن اصلاً کار ساده‌ای نیست.” اما چرا جوانان اینقدر فرستادن پیامک را دوست دارند؟ چون کار ساده‌ای است و نیازی به حرف زدن، جمله ساختن و فکر کردن به نحوه بیان و ابراز یک حس ندارد. این روزها حتی خیلی افراد از طریق پیام‌کوتاه به عشقشان اعتراف می‌کنند یا با دوست‌پسر یا دوست‌دخترشان ارتباط برقرار می‌کنند. نوجوانانی که به پیامک اعتیاد پیدا می‌کنند زمان کمتری را صرف ارتباط واقعی می‌نمایند. نتیجه آن ایجاد مشکل در روابط آنها در بزرگسالی خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که تلفن‌های همراه تنها ابزارهایی برای ساده‌تر کردن زندگی ما هستند و نباید به اسباب‌بازی تبدیل شوند که زمان زیادی را صرف آن می‌کنید. تلفن‌همراه نباید جایگزین ارتباطات ما در دنیای واقعی شود. ” ۶۰ درصد از جوانان برای ارتباط با دوستان خود بیش از ۱۲۵ پیام‌کوتاه در روز ارسال می‌کنند.” استفاده بیش از حد از پیامک منجر به ایجاد مشکلات مختلفی برای کودکان و نوجوانان می‌شود، مشکلاتی مثل بی‌خوابی، افسردگی، بی‌اشتهایی، تنهایی و از این قبیل. علاوه بر این، براساس گزارشات موجود، استفاده طولانی‌مدت از چنین فعالیتی می‌تواند موجب بیماری‌هایی مثل تومور و ناباروری شود.

در یک مصاحبه، بیش از ۹۵ درصد از شرکت‌کنندگان اعتراف کردند که با تلفن‌همراه خود می‌خوابند طوریکه سبب بیدار کردن آنها به دفعات در طول شب می‌شود. ارسال پیامک حین خواب می‌تواند موجب بیماری‌هایی مثل بی‌خوابی و اضطراب در میان جوانان شود. اکثریت شرکت‌کنندگان این مطالعه تایید کردند که معمولاً بعد از رفتن به رختخواب با یک پیامک یا تماس بیدار می‌شوند و این کمبود خواب بر کار و پیشرفت آنها تاثیر منفی گذاشته است.

“تقریباً ۸۰ درصد از جوانان هر چند لحظه یکبار تلفن خود را چک می‌کنند” تا ببینند پیامی دریافت کرده‌اند یا خیر و بخاطر تایپ کردن سریع معمولاً دچار درد جدی در ناحیه بین شست دست و مچ دستشان می‌شوند. این تحقیق بر روی حدوداً ۲۰۰۰ جوان و نوجوان ۱۲ تا ۲۰ ساله انجام گرفته بود که تعداد دخترها و پسرها در آن یکسان بود. تقریباً ۷۰ درصد از این پسرها تایید کردند که حدود ۱۰۰ تا ۱۲۵ پیامک در روز ارسال می‌کنند و تعداد پیامک‌های ارسالی آنها در ماه به ۳۰۰۰ می‌رسد. در این تحقیق مشخص شد که حدود ۵۵ درصد از دختران حدود ۱۰۰ تا ۱۲۵ پیامک در روز ارسال می‌کنند. حدود ۶۰ درصد از آنها اعتراف کردند که حین رانندگی نیز پیامک می‌فرستند.



تاريخ : یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:, | 14:8 | نویسنده : ░a░y░s░a░n░ ░h░a░j░i░z░a░d░e░h░ |


تاريخ : یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:, | 14:6 | نویسنده : ░a░y░s░a░n░ ░h░a░j░i░z░a░d░e░h░ |

167416 526

سلولهای بدن انسان در گستره 10 تا 1000 هرتز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند ، اکثر موبایل ها نیز در گستره 270 تا 1800 هرتز ارتباط برقرار می کنند. در نتیجه گستره امواج الکترومغناطیس موبایل با سیستم ارتباط بین سلولی انسان هم پوشانی دارد و باعث ایجاد اختلال در بدن می شود.
امواج موبایل تاثیر بدی در باروری مردان دارد. زیرا اسپرم را می کشد و باعث کاهش قوای جنسی می شود. بخصوص در کسانی که موبایل را به کمرشان می بندند.

امواج موبایل سرطان زاست و علاوه بر آن احتمال ابتلا به بیماریهای آلزایمر و پارکینسون را افزایش می دهد.
در ازای حتی 2 دقیقه صحبت با موبایل ، ساختار مولکولی بزاق دهان تغییر می کند.

 

 

میدان های اکترومغناطیسی به ویژه آنهایی که در گستره فرکانس بدن هستند ، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می شوند و سرعت گسترش تومرها را افزایش می دهد.
یکی ازخطرناکترین مشکلات امواج موبایل برای خانم باردار است .بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است . امواج موبایل منجر به کاهش عکس العمل مولکولی در بدن جنین می شود .
یک سلول را در نظر بگیرید دیواره ای آن را احاطه کرده ، سلول های مغز اطفال هنوز شکل و ساختار محکمی به خود نگرفته اند . در واقع تکامل یافته نیستند و دیواره محکمی ندارند. به همین دلیل میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبور می دهند که باعث اختلالات عصبی در آنها می شود و مواردی مانند چشم درد و کم اشتهایی در آنها دیده می شود.
فاصله یک آنتن مخابراتی ( BTS ) با انسان باید حداقل 50 تا 60 متر باشد ، تا ضرر امواج کمتر به انسان آسیب برساند.
حمل کردن موبایل ضرر دارد. حتی اگر 30 سانتی متر با تلفن همراه فاصله داشته یاشید امواج الکترومغناطیس حدود 400 هزار Pw/M2 در هر لحظه با بدن اصابت می کند. هنگام حرکت در مکان هایی که سیگنال موبایل متغیر است ، گوشی موبایل سعی در بدست آوردن سیگنال بیشتر می کند . در واقع امواج بیشتر و قوی تری از خود ساطع می کند و خطرناکتر است .
مکان هایی که پوشش سیگنال کم است امواج گوشی بیشتر می شود و در مقابل مکان هایی که نزدیک آنتن مخابرات ( BTS ) می باشد و پوشش خوب است ، امواج ساطع شده از طرف آنتن برای بدن بسیار خطرناک است.

CellTowers

خطر امواج هنگام صحبت کردن از هر زمان دیگر بیشتر است . زیرا این امواج همواره در حال کم و زیاد شدن هستند.

خانم های باردار باید حداقل 2 متر با موبایل فاصله داشته باشند.

هنگام ارسال MMS یا پیام تصویری ، خطر امواج 1000 برابر بیشتر است .

استفاده از هندزفری ( Hands Free ) نمی تواند درصد امواج را کاهش دهد. زیرا مانند یک آنتن عمل می کند.

پاره شدن رشته های DNA و احتمال ابتلا به سرطان ، ناراحتی قلبی ، فشار خون ، رشد تومرهای مغزی ، سر درد ، آلزایمر ، پارکینسون و ...

چه آزمایش هایی جهت اثبات خطر جدی امواج موبایل انجام گرفته است؟

در سوئد روی یک خرگوش آزمایش جالبی انجام دادند. یک خرگوش را کنار یک موبایل گذاشتند که آن موبایل همواره روشن بود. در این مدت هم تغذیه کاملی به آن می‌دادند.

پس از 2 ماه خون و سلول‌های خرگوش را برای آزمایش به آزمایشگاه بردند و نتیجه جالب توجهی را اعلام کردند؛ آن خرگوش با ادامه این وضعیت بیشتر از یک سال زنده نمی‌ماند. حال باید ببینیم اگر روی یک انسان چنین آزمایشی انجام دهند نتیجه چه می‌شود! اگرچه فکر نکنم کسی داوطلب این آزمایش پیدا شود.

نمونه نسبی آزمایش شده این کار برای انسان را می‌توانید در افرادی ببینید که شغلشان مرتبط با رادارهای نظامی است. آن‌ها طول عمر بسیار کمی دارند و یا بسیاری از آن‌ها در زمان سالخوردگی به بیماریهایی مبتلا می‌شوند که در جمعیت عادی کمتر دیده می‌شود.

پرفسور برن گروپر در آزمایشی نشان داد که اگر شخصی 2 دقیقه با موبایل صحبت کند، ساختار آنزیمی بزاق دهانش کلاً تغییر می‌کند. علاوه بر این، تأثیرات منفی بر روی خون و ادرار دارد.

پرفسور برن گروپر در مقاله خود نوشته میدان‌های الکترومغناطیسی به ویژه آن‌هایی که در گستره فرکانس بدن هستند، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می‌شوند و سرعت گسترش تومورها را افزایش می‌دهند.

پژوهشگران اعلام کردند کودکانی که از گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند 5 برابر بیشتر در خطر ابتلا به انواع تومورهای مغزی قرار دارند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از دیلی تلگراف،‌تحقیقات دانشمندان سوئدی نشان داد که کودکان زیر 16 سال به علت اینکه سیستم عصبی و مغز آنها هنوز در حال رشد و توسعه است آسیب بیشتری را از تشعشعات تلفن های همراه می‌پذیرند.

دانشمندان معتقدند که کوچک‌تر بودن سر و نازک تر بودن جمجمه آنها باعث نفوذ بیشتر تشعشعات به درون مغز می‌شود. این دسته از محققان پس از ارائه نتایج تحقیقات بر این باورند که کودکان زیر 12 سال باید تنها در مواقع اضطراری از تلفن همراه استفاده کنند.

دانشمندان همچنین افزودند که نوجوانان باید از "هندزفری" استفاده کرده و تا جای ممکن سعی کنند از پیام کوتاه استفاده کنند.

عده‌ای از محققان با ایراد سئوالاتی به این نتایج اعلام کرده‌اند که تلفن‌های همراه به اندازه کافی در بازار نبود‌ه‌اند تا بشود چنین نتایج دقیقی را از تحقیق بر آنها گرفت.

حدود 90 درصد نوجوانان زیر 16 سال و 40 درصد دانش‌آموزان مدارس در بریتانیا تلفن همراه دارند.

نتایج پژوهش‌های محققان سوئدی در کنفرانسی در مورد تلفن همراه و سلامت در لندن ارائه شده است.

یکی از یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که یک شخص هر چه زودتر و در سن پایین‌تری به استفاده از موبایل روی بیاورد احتمال ابتلا به تومور مغزی در وی افزایش می‌یابد.

پروفسور لنارت هاردل از دانشگاه هاسپیتال شهر اروبرو سوئد می‌گوید:"افرادی که قبل از 20 سالگی به استفاده از تلفن‌همراه می‌پردازند 5 برابر بیشتر با خطر ابتلا به تومور مغزی روبرو هستند.

عوارض ناشی از تششعات تلفن همراه بر روی کلیه!

تشعشعات گوشی های تلفن همراه باعث ایجاد سنگ کلیه میشوند!!!

پیش از این درخصوص تأثیرات سوء تشعشعات تلفن همراه ، مانند سرطان زایی ، عقب ماندگی ذهنی و غیره مباحثی مطرح شده بود.

مطالعات اخیر حاکی از این امر است که تشعشعات ناشی ازگوشی‌های تلفن همراه سبب آسیب جدی کلیه‌ها می‌گردد.

محققان پس از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که حتی تشعشعات سطح پایین ناشی از گوشی‌های تلفن همراه ، باعث تراوش هموگلوبین سلول‌های خونی به درون جریان خون می شود.

در نتیجه طبق اظهارات محققان ، انباشته شدن تدریجی هموگلوبین ممکن است منجر به ناراحتی‌های قلبی و سنگ کلیه گردد.

مکالمه طولانی با تلفن همراه به حافظه آسیب می رساند!

پژوهشگران در مطالعات اخیر دریافته‌اند که صحبت کردن به مدت طولانی با تلفن همراه می‌تواند تاثیرات مخرب و جدی روی حافظه کاربران بر جای بگذارد.

در این تحقیق پژوهشگران، اثرات تلفن همراه را روی موشهای صحرایی آزمایشگاهی بررسی کردند.

محققان بخش جراحی اعصاب در دانشگاه لوند در کشور سوئد با بررسی آزمایشات دریافتند که پرتوها و تشعشعات میکرو امواج که از تلفن‌های همراه ساطع می‌شوند می‌توانند روی مغز تاثیر منفی بگذارند.

محققان می‌گویند؛ این امواج روی ناحیه خاصی از مغز موسوم به «مانع خونی - مغزی» تاثیر نامطلوب دارند.

این مانع نقش حفاظت از مغز را برعهده دارد. در واقع مانع خونی - مغزی از ورود مواد مخربی که در خون جریان دارند به داخل بافتهای مغزی جلوگیری می‌کند. اگر این مواد به درون مغز وارد شوند می‌توانند به سلولهای عصبی موسوم به نورونها آسیب برسانند که ادامه این وضعیت عملکرد مغز را دچار اختلال می‌کند.

هنریتا نیتبی، سرپرست این گروه تحقیقاتی دریافته است که وقتی موشهای صحرایی آزمایشگاهی در معرض تشعشعات تلفن همراه قرار می‌گیرند، نتایج تستهای حافظه آنها بسیار ضعیف‌تر می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس این تحقیق موشهایی که به مدت دو ساعت در هر هفته و در طول یکسال در تماس با این امواج قرار داشتند، عملکرد حافظه‌شان به مراتب ضعیف‌تر می‌شده است.

این آزمون حافظه شامل رها کردن موشهای صحرایی در داخل یک جعبه بود که اشیاء مختلفی در آن قرار داشت، موشها باید می‌توانستند جای این اشیاء را که هر چند وقت یکبار عوض می‌شد، پیدا می‌کردند.

موشهایی که در معرض امواج تلفنی قرار گرفته بودند مدت بیشتری طول می‌کشید تا می‌توانستند محل اشیاء جا به جا شده را شناسایی کنند.

این تیم تحقیقاتی هم چنین دریافتند که این امواج آسیبهای خاص به اعصاب از جمله سلولهای کورتکس پیشانی و در هیپوکامپ که مرکز حافظه در مغز است وارد می‌کنند.



تاريخ : یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:, | 13:59 | نویسنده : ░a░y░s░a░n░ ░h░a░j░i░z░a░d░e░h░ |

استفاده از موبایل و برنامه های مسنجری آن، جزو ابزار زندگی ما شده تا جایی که یک‌چهارم مردم، زندگی بدون تلفن‌همراه را غیرممکن می‌دانند.

بدون شک این تکنلوژی نعمتی از نعمتهای خداوند بر بندگان است که باید در راستای بهتر زیستن و بهتر عبادت کردن استفاده گردد.

(وَإِن تَعُدُّواْ نِعْمَةَ اللّهِ لاَ تُحْصُوهَا) (النحل: 18)

خداوند عزوجل با این نعمتش بندگان  خویش را مورد آزمایش و امتحان قرار می دهد

 آیا شکر گزار نعمت می شوند و آن را در راه صحیح به کار می برند ؟

یا اینکه کفران نعمت می کنند و آن را در راه معصیت و فساد به کار می گیرند؟

امروزه تلفن همراه و برنامه های آن پیشرفت چشمگیری یافته، این تکنلوژی سبب غروب ایمان از افق زندگی بسیار از انسان ها شده و در مقابل برای بعضی از انسان ها  سبب طلوع ایمان و دگرگونی کامل در زندگی آنها گشته است اما افراد گروه دوم به نسبت گروه نخست اندک و ناچیز هستند.

تکنلوژی بدون ایمان و تقوا

شعار دموکراسی و آزادی بدون هیچ قید و بند، بسیاری از جوانان را به سمت استفاده نادرست از این نعمت خداوندی سوق داده است، تکنلوزی بدون ایمان و تقوا، هیچ حد و مرزی را نمی شناسد، خوب و بد، زشت و زیبا، درست و نادرست، و در یک کلام هر چی به کامش شیرین آید انتشار می دهد، نه تنها به خود ضرر می رساند و بلکه اجتماع جهانی را نیز به فساد و تباهی می کشاند.

امروزه ابزاری مانند واتس آپ، وی چت، و مسنجرهای گوناگون که در تلفن همراه شما وجود دارد نه تنها بر زندگی شخصی شما تاثیر گذار است بلکه دوستان و نزدیکان شما نیز تحت الشعاع آن قرار می گیرند اگر فیلم یا عکس خیر اخلاقی را بوسیله آن انتشار دهید نه نتها گناه خویشتن، بلکه گناه به تباهی کشاندن دیگران را نیز به بر دوش تو باقی خواهد ماند، قرآن کریم این افراد را اینگونه به تصویر می کشاند: (وَلَيَحْمِلُنَّ أَثْقَالَهُمْ وَأَثْقَالًا مَعَ أَثْقَالِهِمْ) (عنکبوت: 13) یعنی این افراد گناهان خود و گناهان دیگرانی که تحت تاثیر او گمراه شدند به دوش می کشند... و چه بد سعادتی نصیب این افراد شده است!!

امروزه بسیاری از جوانان فريفته ي حلاوت تماس هاي تلفني نامشروع می شوند و عزت و افتخار  خود را این اوقات می نمایند، تا جایی که بُعد اخلاقی آنها شدیدا تحت تاثیر این روابط نامشروع قرار گرفته و برای بر آوردن خواسته های نفسانی خویش همه قواعد شرعی را زیر پا می گذارنند.

همه اینها از تبعات منفی تلفن همراه و مسنجرها در زندگی فردی بدون تقوا و ترس از خداوند است

تکنلوزی همراه با ایمان و تقوا

اگر استفاده از تلفن همراه و برنامه های همراه آن مانند واتس آپ، فیس بوک ، وی چت و غیره همراه با تقوا و ایمان باشد فوائد آن بی حد و حصر خواهد بود، نه تنها زندگی معنوی شما را تقویت می کند بلکه دیگران نیز از ثمره ی آن بی نصیب نخواهند ماند.

 با این وسیله کوچک می توانی سخنان خدا و رسول را انتشار دهی، مطالب مفید و علمی را با کمترین هزینه به دوستان و نزدیکان خود برسانی، منکرات جامعه را به آنها گوشزد کنی.

با یک تلفن همراه می توانید یک قرآن کامل همراه با صدای قاری مورد علاقه در موبایل خود داشته باشید، تا هر وقت ارده ای خواندن کلام خداوند را داشته باشی بدینگونه راحت بتوانی استفاده کنی.

با این تکنلوژی می توانی احوال دوستان و خویشاوندان را جویا شوید و صله ی رحم که توصیه خدا و رسول است استحکام بیشتری بخشید.



تاريخ : یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:, | 13:58 | نویسنده : ░a░y░s░a░n░ ░h░a░j░i░z░a░d░e░h░ |
صفحه قبل 1 صفحه بعد